Speciální mateřská škola a základní škola Polička, Jiráskova 825, 572 01 Polička
Zahájení školního roku – pondělí 2. září. 2024
Podzimní prázdniny – úterý 29. října. a středa 30. října 2024
Vánoční prázdniny – začínají v pondělí 23. prosince. 2024 a končí v pátek 3. ledna. 2025.
Vyučování začne ve pondělí 6. ledna 2025
Vysvědčení bude předáno žákům ve čtvrtek 30.ledna 2025
Pololetní prázdniny – pátek 31. ledna 2025
Jarní prázdniny – 3.2. - 9.2.2025
Velikonoční prázdniny – čtvrtek 17. dubna 2025
Ukončení školního roku – v pondělí 30. června 2025
Hlavní prázdniny od 1. července 2025 do 31. srpna 2025
Vyučování ve školním roce 2025/2026 začne v pondělí 1. září 2025
Zápis žáků do 1. ročníku
Základní školy podle §16 odst. 9 školského zákona
Základní školy speciální
Přípravného stupně základní školy speciální
6.11.2024
8.1.2025
9.4.2025
11.6.2025
25.10.2024
ŠD je určena především pro děti, které ji budou skutečně využívat.
ŠD není zpoplatněna
Obědy rodiče kupují ve ŠJ – ul. Rumunská. V případě potřeby si rodiče odhlašují sami – na telefonním čísle 461725996 – vždy den předem do 13 hod.
Do družiny si děti přinesou toaletní papír, 2 balíčky papírových kapesníků, tepláky, boty do tělocvičny a boty na ven (např. do lesa, na pískoviště).
Zápisní lístek odevzdávejte prosím během 1. týdne.
Provoz ŠD 6,30 - 15,30 hod.
rodiče mohou vyučujícího navštívit po domluvě kdykoliv mimo vyučovací hodiny.
Výchovná poradkyně: Mgr. Kateřina Štefková
Konzultační hodiny: středa 8:40 – 9:40 hod.
e-mail: katerina.stefkova@szspolicka.cz
tel. 461725707
Metodička prevence rizikového chování: Mgr. Gabriela Kleinová
Konzultační hodiny: úterý, pátek 10,45 - 11,45 hod.
e-mail: gabriela.kleinova@szspolicka.cz
tel: 461725707
Vřazení dětí do 1. ročníku základní školy probíhá v úzké spolupráci se školským poradenským zařízením – Speciálně pedagogickým centrem, nebo Pedagogicko-psychologickou poradnou. Součástí podkladů k rozhodnutí o vřazení žáka je doporučení školského poradenského zařízení a žádost zákonného zástupce.
Termíny zápisů do 1. ročníku základní školy jsou vyvěšovány na úřední desce školy a jsou umístěny na webových stránkách školy vždy od 1. dubna do 30. dubna. Termíny zápisu do mateřské školy jsou vždy od 2. května do 16. května a jsou vyvěšovány na úřední desce školy a umístěny na webových stránkách školy.
Vřazení dítěte do Přípravného stupně Speciální MŠ a ZŠ Polička probíhá na základě žádosti zákonného zástupce a doporučení školského poradenského zařízení.
Logopedie se zabývá problematikou narušené komunikační schopnosti, zahrnuje tedy vše od nejdrobnějších řečových vad, jako například chybná výslovnost jedné hlásky, až po masivní řečové poruchy či naprostou nemluvnost.
Individuální logopedické péče se mohou účastnit děti a žáci naší školy na základě depistáže a souhlasu rodičů.
Pro každého žáka sestavuje školní logoped individuální plán logopedické intervence, který vychází z vývojového stupně dítěte, aktuálních potřeb a bere na zřetel jeho schopnosti a individuální fyzické i psychické možnosti.
Cílem logopedické péče je všeobecná podpora a dosažení maximální možné míry komunikace konkrétního dítěte se svým okolím. Probíhá ve spolupráci třídními učiteli, rodiči, pracovníky SPC a dalšími odborníky.
Nabídka pro veřejnost:
Nabízíme možnost logopedie pro veřejnost – nesprávná výslovnost, dysfázie, opožděný vývoj řeči apod.
Objednávat se můžete na tel. čísle: 608 563 495,
e-mail: logopediekmoskova@email.cz
Konzultace pro rodiče dětí ze školy: středa 12,30 - 13,30 pouze pro objednané
Konzultace v jiném termínu pouze po domluvě, tel: 608 563 495
e-mail: alzbeta.kmoskova@szspolicka.cz
Mgr. Alžběta Kmošková, logopedka
Žáci speciálních tříd, přípravného stupně a speciální MŠ budou dojíždět na 10 lekcí hipoterapie (1x týdně) do Květné. Termíny budou upřesněny třídními učitely.
Hipoterapie je způsob léčby, při němž se využívá působení koně, resp. jízdy na něm, na lidský organismus. Hipoterapie může mít blahodárné účinky nejen v oblasti fyzické, ale také psychické a sociální.
Naši školu bude opět navštěvovat paní Okáčová, která bude v mateřské škole a třídách speciální školy provozovat canisterapii.
Její psí doprovod tvoří již známý kokršpaněl Bimbo a dvě štěňata, která jsou ve výcviku. Jmenují se Yasmín (pyrenejský horský pes) a Jimmy (zlatý retrívr).
Pes přijímá každého bez předsudků, dává najevo svou lásku, nekritizuje, nezlobí se na nás, je věrný a vždy připravený se každému věnovat. Nabízí kamarádství, které můžeme beze zbytku využít. Děti a žáci se postupně učí, jak se psů nebát, jak se k nim chovat nebo jak se o ně starat. Canisterapie rozvíjí poznávací, motorické a sociální dovednosti. Podporuje verbální a nonverbální komunikaci a nenásilnou formou uspokojuje přirozenou potřebu se vyjádřit.
Canisterapie je další terapií, která zkvalitňuje našim dětem a žákům čas strávený ve škole a napomáhá k jejich harmonickému rozvoji.
Muzikoterapie probíhá každý týden v MŠ a ve třídách základní školy speciální pod vedením proškolených pedagogů naší školy.
Zvuk a hudba jsou přirozenou součástí nás všech. Hudba je pak ideálním prostředkem pro navození stavu relaxace a účinně uvolňuje napětí.
Muzikoterapie nespočívá v tom, jakou techniku použijeme nebo jaké nástroje využijeme, ale v tom, co pozitivního vytvoříme a jakou atmosféru navodíme. Jde o pozitivní prožitek hudby, o příjemné emoce, radost, zažití pocitu uznání, úspěchu, spokojenosti, vlastního sebehodnocení, podpoření sebedůvěry, uvolnění a pocitu sounáležitosti.
Muzikoterapie se využívá ve vzdělávání a výchově a slouží k harmonickému rozvoji každého jednotlivce. My ve škole aplikujeme skupinovou muzikoterapii, která využívá skupinovou dynamiku a vzájemnou interakci. Každé setkání má určitý řád: zahájení, průběh, závěr a rozloučení. Pro nás není důležitý hudební výsledek, ale celý hudební proces. Snažíme se respektovat individualitu každého účastníka a navodit pocit bezpečí. Naším heslem je: „NIC NENÍ ŠPATNĚ“.
Náplní jednotlivých terapeutických setkání bude: sociální interakce, podpora komunikace, imitace pohybů, manipulace a hra s nástroji, poslech hudby, zpěv, pohybové aktivity, rytmické hry, imitace pohybů, relaxace, zpřesňování a rozvíjení zrakového a sluchového vnímání, rozvoj jemné a hrubé motoriky, koordinace oko – ruka, pravolevá orientace nebo rozvoj paměti.