Na konci listopadu a na začátku prosince jsme plnili další úkol z recyklohraní, tentokrát byly tématem obaly. Úkoly splnily tři třídy.
Se žáky 2. – 4. třídy jsme si povídali o používání obalů a rozdělovali obrázky z letáků podle toho, do kterého kontejneru obaly patří, zahráli si hru trimino a společně vymysleli příběh o turistovi, který šel do lesa a potkal mnoho zvířátek, která mu vysvětlila, co se v lese nesmí dělat a co mu hrozí, kdyby tato pravidla porušil. Celý den byl pro děti velmi zábavný a poučný. Volitelné aktivity máme v plánu ještě dodělat.
Se žáky 6. ročníku jsme si povídali o obalových materiálech, jejich výhodách a nevýhodách a také jejich výrobě a recyklaci. Nejprve jsme si připomněli, jaké obaly máme, jaká by měla být jejich rozumná spotřeba, jak můžeme obaly znovu využít a jak je recyklovat. Zahráli jsme si znalostní hru semafor. Vyzkoušeli pokus s podtlakem v PET láhvi a zahráli jsme si také s hracími kartami, abychom si zopakovali vše, o čem jsme si povídali na začátku tématu.
V I. třídě speciální jsme si v průběhu recyklohraní připomněli význam obalů, balení potravin a následné zpracování obalů. Pracovali jsme s textem „Ošklivé odpadky“ a společně jsme sestavili obrázkový příběh „O smutné kačence“. Pro zpestření dne jsme si vyzkoušeli pohybové aktivity s PET lahvemi.